Machard-ov vozel - Francoski prusik
Objavljeno: 14 Dec 2009, 22:29
Ta vozel nam je Stevo predstavil prvič na predavanju o štrikariji. Od takrat smo se veliko pogovarjali o njem, od tega kako se napiše do tega ali je zares varen ali ne. No in ker mi je v službi crknila neka naprava in se mi je ne da popravljat, moja ženka je vsa boga od puljenja modrostnih zob (izgleda da bova imela tihi teden ), sem se odločil, da odvečnega časa ne zabijem z voarizmom na facebooku in ga raje porabim za pisanje o temlem vozliču, ki predvsem med tečajniki buri duhove.
Vozel se imenuje (tudi) Machardov vozel, ima pa še mnoga druga imena, ki se med seboj prekrivajo, odvisno od tega kdo piše. Podobno bomo na Googlu našli, če bomo iskali pod gesli French prusik, Klemheist knot (ta je enak tistemu francoskemu vozlu, ki smo ga obdelali na predavanjih), AutoStop, pogosto pa se zamenjuje z Bachmann-ovm vozlom. Nekako najbližje in največ pravilnih zadetkov nam da francoski prusik. Na turi je bilo slišati veliko zanimivih imen, med njimi tudi: mešardov, mačardov, maršalov, titov, stevotov...
(ne, ni to moja roka... )
V knjigi, ki je trenutno pred mano je razčlenjeno nekako takole:
- Francoski prusik: to je ta vozel, ki smo ga gulili na turi, za izdelavo sila enostaven, kot pravi avtor pa je njegova posebnost to, da se ga lahko razbremeni tudi takrat, kadar je pod obremenitvijo. Prav zato je pomembno, da tega vozla ne uporabljamo samega, ampak vedno v povezavi še z drugim varovanjem (tako kot na turi, kjer smo uporabljali varovala). Pri vseh teh vozlih, ki delujejo na trenje je pomembno to, da jih ne obremenimo prehitro. Našel sem podatek, da se prusik prežge po enem (1) metru drsenja po vrvi...
- Fransoki vozel: to je tisti vozel, ki smo se ga naučili na uri štrikarije pri Jani. V mednarodnem izrazoslovju, se po navadi imenuje Klemheist. Bistvana razlika med fancoskim vozlom in fancoskim prusikom je v tem, da tega pod obremenitvijo ni mogoče razvezat, deluje pa le v eni smeri (francoski prusik deluje v obe).
- Prusikov vozel: the one and only .
- Bachmann-ov vozel: predstavlja nek hibrid med francoskim vozlom in francoskim prusikom. Vpleteno ima vponko, zaradi česar ga je lažje premikati po vrvi, njegova slabost pa naj bi bila slab oprijem na poledenelih vrveh.
Takole. To je na kratko to, kar sem našel na netu in knjigah o tem vozlu. Upam, da ne dolgočasim preveč, sicer pa ima vsak možnost kliknit drugam , če bo pa komu všeč pa toliko bolje. Zdaj grem pa iz skrinje vzet zelenjavo za francosko solato pa jo moji ubogi ženici ponudit za hlajenje otekline .
Lp, Matevž
Vozel se imenuje (tudi) Machardov vozel, ima pa še mnoga druga imena, ki se med seboj prekrivajo, odvisno od tega kdo piše. Podobno bomo na Googlu našli, če bomo iskali pod gesli French prusik, Klemheist knot (ta je enak tistemu francoskemu vozlu, ki smo ga obdelali na predavanjih), AutoStop, pogosto pa se zamenjuje z Bachmann-ovm vozlom. Nekako najbližje in največ pravilnih zadetkov nam da francoski prusik. Na turi je bilo slišati veliko zanimivih imen, med njimi tudi: mešardov, mačardov, maršalov, titov, stevotov...
(ne, ni to moja roka... )
V knjigi, ki je trenutno pred mano je razčlenjeno nekako takole:
- Francoski prusik: to je ta vozel, ki smo ga gulili na turi, za izdelavo sila enostaven, kot pravi avtor pa je njegova posebnost to, da se ga lahko razbremeni tudi takrat, kadar je pod obremenitvijo. Prav zato je pomembno, da tega vozla ne uporabljamo samega, ampak vedno v povezavi še z drugim varovanjem (tako kot na turi, kjer smo uporabljali varovala). Pri vseh teh vozlih, ki delujejo na trenje je pomembno to, da jih ne obremenimo prehitro. Našel sem podatek, da se prusik prežge po enem (1) metru drsenja po vrvi...
- Fransoki vozel: to je tisti vozel, ki smo se ga naučili na uri štrikarije pri Jani. V mednarodnem izrazoslovju, se po navadi imenuje Klemheist. Bistvana razlika med fancoskim vozlom in fancoskim prusikom je v tem, da tega pod obremenitvijo ni mogoče razvezat, deluje pa le v eni smeri (francoski prusik deluje v obe).
- Prusikov vozel: the one and only .
- Bachmann-ov vozel: predstavlja nek hibrid med francoskim vozlom in francoskim prusikom. Vpleteno ima vponko, zaradi česar ga je lažje premikati po vrvi, njegova slabost pa naj bi bila slab oprijem na poledenelih vrveh.
Takole. To je na kratko to, kar sem našel na netu in knjigah o tem vozlu. Upam, da ne dolgočasim preveč, sicer pa ima vsak možnost kliknit drugam , če bo pa komu všeč pa toliko bolje. Zdaj grem pa iz skrinje vzet zelenjavo za francosko solato pa jo moji ubogi ženici ponudit za hlajenje otekline .
Lp, Matevž